Als twee heel verschillende ondernemers elkaar weten te vinden kunnen mooie dingen ontstaan. Zo ontdekt ook René van Alphen van BottleX private label. Lokale bierbouwers hebben door de COVID-19 crisis een bieroverschot doordat de Horeca gesloten is, terwijl BottleX private label niet meer aan de vraag van handgels, handsprays, handwash en lotions kon voldoen omdat de belangrijkste grondstof alcohol niet geleverd kon worden. De bierbrouwer besloot zijn bier* terug te halen en hun installatie om te bouwen voor destillatie van alcohol. BottleX private label heeft met deze zuivere alcohol de eerste batch handsprays en handgels kunnen leveren aan klanten. Deze formule is niet zomaar de eerste de beste handgel maar op basis van pré-biotica om de natuurlijke microbiota van de huid de ondersteunen.
BottleX private label zet massaal in op de behoefte voor handhygiëne en verzorging, zo moesten we afgelopen maanden de productie flink opschalen. We leveren aan instellingen, apothekers , kappersbranche, etc. en nu in de Covid-19 storm is nee-verkoop geen optie. Dit zijn de momenten waarop geen opleiding je voorbereidt, het enige wat helpt is een positieve houding. Je moet echt omdenken in deze tijd zegt eigenaar René van Alphen. Veel kappers en schoonheidssalons kunnen de komende maand nog geen behandelingen uitvoeren, maar inzetten op producten is nu een kans om omzet te maken en contact met klanten te onderhouden. En ook na de crisis zal handhygiëne een belangrijk issue blijven.